Vi shoppade lite idag

- 2014-10-22 -

Mollys närmsta år är safade kan man säga.

IMG_5590.JPG

Reebok crossfit 5 th ave

- 2014-10-22 -

När damerna springer på Victoria Secret så finns det tid över för annat.

Träning tex.

IMG_5586.JPG

IMG_5584.JPG

IMG_5585.JPG

Tid just nu: 19:14

6 timmar bak

- 2014-10-21 -

Igår var vi framme på hotellet 03 svensk tid, men 21 amerikansk tid och eftersom jag är här med 3 alfabetspersoner så skulle vi såklart gå ut och käka det första vi gjorde. Jag var helt slut och somnade på middagen, på riktigt. Min kropp tyckte inte om att jag höll på att vända på dygnet.

Det vi har sett hittills är häftigt. Tänk er allt i Stockholm och multiplicera det med 5, då får man New York. Allt är så sjukt stort. Maten, byggnaderna, människorna, pulsen, affärerna, hotellen m.m.

IMG_5577.JPG

IMG_5573.JPG

IMG_5574.JPG

IMG_5578-0.JPG

IMG_5579-0.JPG

IMG_5580-0.JPG

IMG_5581.JPG

IMG_5582.JPG

Just nu

- 2014-10-20 -

Barnfria, lulliga och på väg till NY. Ses på andra sidan!

IMG_5559.JPG

IMG_5560.JPG

Ni vet när man har många bollar i luften

- 2014-10-20 -

Nu har vi i alla fall signat och härmed är vi husägare =). Starten på minisemestern kunde inte ha blivit bättre.

Nästa: Arlanda

IMG_5545.JPG

Träningstips som har hjälpt mig kanske hjälper någon mer

- 2014-10-20 -

Träna för att du själv vill – Och inte för att göra någon annan nöjd. När du åker till träningen skall du känna dig glad och när du åker därifrån skall du känna dig glad.

Ät det du tycker om – Börjar man träna så är det ofta så att man helt plötsligt tror att man skall sluta äta också. Träna för att må bra och träna för att kunna äta. Ändra inte kosthållningen helt, tänk bara till och gör kanske avdrag på onödiga saker. Spara dom till en dag i veckan.

Notera resultat – Minnesbanken i huvudet kan omöjligt hålla koll på alla saker vi gör. Skriv därför upp dina resultat lite då och då, du kommer garanterat bli motiverad till att fortsätta när du ser att du gör bättre ifrån dig hela tiden.

Se din egen kropp som ett redskap – Hur många gånger har man inte sagt till sig själv. ”Jag kan ändå inte träna här för det finns inget gym” Eller ”Jag kan inte träna för jag har inga träningskläder/skor”. Någonting jag verkligen har lärt mig på senare tid är att använda min egen kropp som ett redskap. Det finns så sjukt många övningar man kan göra, sätt ihop några av dom, kör 10 reps på varje och 5-10 varv. Det funkar oftast bättre än att springa till ett svettigt gym och stå i kö till maskinerna.

Det gäller bara att bestämma sig – Igår träffade jag en kvinna på Crossfit Unique. Hon hade gått ner 72 kg på 15 månader. Jag frågade hur. Hennes svar: Jag bestämde mig bara!. Däremot sa en kompis till mig igår att han ska börja träna på måndag (imorgon) och börja träna hårt. Idag messade jag honom och kollade om han skulle med till Hammarby backen och köra intervaller. Hans svar: Hahahaha, inte ens för 10,000 kr. Han kommer troligtvis inte börja träna på måndag heller.

Sista”Ingen kan gå tillbaka i tiden och börja om på nytt. Men vem som helst kan börja idag och ändra sitt slut”

IMG_5299.JPG

Oups

- 2014-10-19 -

Nära att pulkan bjöd på en nakenchock på badhuset idag =)

Efter 3 timmar på Gustavsbergs badhus var hela familjen game over. Det är på riktigt ett träningspass att åka och bada med Molly. Hon ska upp för bassängen, ner i nästa, under vattnet, hoppa, nästan drunkna, ta någons leksaker, bajsa i badblöjan, bli hungrig, bli törstig, halka, få kallsup, drunkna igen. Det hela slutar med att man efteråt sitter i bilen, är så trött att bilnyckeln knappt orkas vrida om. Vid det laget har Molly redan somnat in.

Men vad gör man inte för sitt/sina barn. Den här dagen har varit Mollys. Vi åker ju imorgon så vi ville göra något roligt för henne idag.

Nu är klockan 21:11 och jag har fortfarande inte packat. Med tanke på hur mycket vi skall shoppa i NY så skiter jag nog i det också. Lite träningskläder, datorn, kamera och ett ombyte får räcka.

Det här inlägget avslutar jag med en bild som beskriver mina och Paulas bråk ganska tydligt. I fredags gick jag upp och skulle käka frukost, Paula var redan uppe och hon var svinsur, helvete vad sur hon var. Tydligen hade jag käkat upp Mollys frukost (jag tog dom sista mackorna kvällen innan). Inte värsta grejen tyckte jag, men båda var morgontrötta och bråket drog igång. Vi bytte ett par välvalda meningar med varandra och jag avslutade väl med att hon kunde dra åt helve*e. Sedan tänkte jag ställa mig och koka min obligatoriska morgongröt, men det fick jag inte. Jag skulle ut och det var på en gång. Jag ska bara göra min gröt och sedan drar jag svarade jag med. Såhär gjorde Paula då:

Friskt: Nej
Roligt: Ja
Sedan: Grät vi och blev sams

IMG_5529.JPG

Lördagsträning

- 2014-10-18 -

Som på den gamla goda tiden.

Idag fick jag med mig hela familjen till Crossfit Unique. Det bästa av allt var att Paula älskade det, vilket betyder att hon snart kommer vara lika nördig som mig. Eftersom Molly var med så fick vi dela upp oss. Först körde jag och efter tog jag Molly och då körde Paula.

Det gick bra för mig idag, och även för Paula. Dom gånger jag tittade på henne så såg jag hur hon slet och hur duktig hon var. Kul!

Drömmen för mig är att kunna träna tillsammans med min familj, att ha ett intresse att dela. Just nu får hon höra mycket om min träning på hemmaplan och jag kan tänka mig att det blir jobbigt för henne. Om hon däremot har något att relatera till så tror jag det blir en annan femma.

IMG_5462.JPG

Molly var såklart också med och körde

IMG_5465.JPG

IMG_5464.JPG

Pulkan in action

IMG_5463.JPG

För mig var det mycket fokus på squats idag. Här gör jag en 5a på 135 kg.

stats