Go Knicks!!

- 2014-10-23 -

Paula: Jag måste ha en tröja, en korv och en öl. Det är A och O när man går på basket i USA.

Jag: Å, fan.

IMG_5695.JPG

IMG_5686.JPG

IMG_5684.JPG

IMG_5682.JPG

IMG_5687.JPG

IMG_5653.JPG

IMG_5682-0.JPG

Vi har det bra

- 2014-10-22 -

Två tummar upp för NY.

IMG_5623.JPG

IMG_5625.JPG

IMG_5624.JPG

IMG_5626.JPG

IMG_5630.JPG

IMG_5629.JPG

IMG_5627.JPG

IMG_5628.JPG

IMG_5632.JPG

IMG_5633.JPG

IMG_5631.JPG

/17:21

Vi shoppade lite idag

- 2014-10-22 -

Mollys närmsta år är safade kan man säga.

IMG_5590.JPG

Reebok crossfit 5 th ave

- 2014-10-22 -

När damerna springer på Victoria Secret så finns det tid över för annat.

Träning tex.

IMG_5586.JPG

IMG_5584.JPG

IMG_5585.JPG

Tid just nu: 19:14

6 timmar bak

- 2014-10-21 -

Igår var vi framme på hotellet 03 svensk tid, men 21 amerikansk tid och eftersom jag är här med 3 alfabetspersoner så skulle vi såklart gå ut och käka det första vi gjorde. Jag var helt slut och somnade på middagen, på riktigt. Min kropp tyckte inte om att jag höll på att vända på dygnet.

Det vi har sett hittills är häftigt. Tänk er allt i Stockholm och multiplicera det med 5, då får man New York. Allt är så sjukt stort. Maten, byggnaderna, människorna, pulsen, affärerna, hotellen m.m.

IMG_5577.JPG

IMG_5573.JPG

IMG_5574.JPG

IMG_5578-0.JPG

IMG_5579-0.JPG

IMG_5580-0.JPG

IMG_5581.JPG

IMG_5582.JPG

Just nu

- 2014-10-20 -

Barnfria, lulliga och på väg till NY. Ses på andra sidan!

IMG_5559.JPG

IMG_5560.JPG

Ni vet när man har många bollar i luften

- 2014-10-20 -

Nu har vi i alla fall signat och härmed är vi husägare =). Starten på minisemestern kunde inte ha blivit bättre.

Nästa: Arlanda

IMG_5545.JPG

Träningstips som har hjälpt mig kanske hjälper någon mer

- 2014-10-20 -

Träna för att du själv vill – Och inte för att göra någon annan nöjd. När du åker till träningen skall du känna dig glad och när du åker därifrån skall du känna dig glad.

Ät det du tycker om – Börjar man träna så är det ofta så att man helt plötsligt tror att man skall sluta äta också. Träna för att må bra och träna för att kunna äta. Ändra inte kosthållningen helt, tänk bara till och gör kanske avdrag på onödiga saker. Spara dom till en dag i veckan.

Notera resultat – Minnesbanken i huvudet kan omöjligt hålla koll på alla saker vi gör. Skriv därför upp dina resultat lite då och då, du kommer garanterat bli motiverad till att fortsätta när du ser att du gör bättre ifrån dig hela tiden.

Se din egen kropp som ett redskap – Hur många gånger har man inte sagt till sig själv. ”Jag kan ändå inte träna här för det finns inget gym” Eller ”Jag kan inte träna för jag har inga träningskläder/skor”. Någonting jag verkligen har lärt mig på senare tid är att använda min egen kropp som ett redskap. Det finns så sjukt många övningar man kan göra, sätt ihop några av dom, kör 10 reps på varje och 5-10 varv. Det funkar oftast bättre än att springa till ett svettigt gym och stå i kö till maskinerna.

Det gäller bara att bestämma sig – Igår träffade jag en kvinna på Crossfit Unique. Hon hade gått ner 72 kg på 15 månader. Jag frågade hur. Hennes svar: Jag bestämde mig bara!. Däremot sa en kompis till mig igår att han ska börja träna på måndag (imorgon) och börja träna hårt. Idag messade jag honom och kollade om han skulle med till Hammarby backen och köra intervaller. Hans svar: Hahahaha, inte ens för 10,000 kr. Han kommer troligtvis inte börja träna på måndag heller.

Sista”Ingen kan gå tillbaka i tiden och börja om på nytt. Men vem som helst kan börja idag och ändra sitt slut”

IMG_5299.JPG

stats