Hon har inte alltid varit så stabil på benen =)

- 2014-08-27 -

7 månader sedan typ. Kul att titta tillbaka på alla gamla videoklipp. Dom här ska jag spara och visa för Molly när hon blir lite äldre.

Vi är redo för dag 2

- 2014-08-27 -

Idag ska vi prova vila på förskolan. Vi får se hur det går =)

IMG_4533.PNG

IMG_4534.PNG

IMG_4532.PNG

IMG_4535.PNG

IMG_4531.PNG

Jag är uppbokad på lördag – men det kanske inte du är? Tävling

- 2014-08-26 -

Jag skulle mer än gärna ha sprungit Tough Viking och tatuerat in Reeboks logga på hela kroppen på lördag. Nu har jag tyvärr annat inplanerat och det är tvärsynd för mig men tvärbra för er eftersom jag tänkte lotta ut min biljett här i bloggen. Berätta kortfattat i kommentarsfältet varför just du skall få min biljett till Tough Viking. Vinnaren kommer jag kontakta på torsdag. Good luck!

Mer info om själva racet och tatueringar hittar ni här: Reebokforever.se

Två som redan har gått loss med nålen

Inlägg i samarbete med Reebok

Midline march och hang power snatch

- 2014-08-26 -

Rich Froning som är världens bästa crossfit atlet gjorde Midline march på 5minuter och 25 sekunder. Jag provade samma event idag =)

Midline march är.

3 varv på tid:

25 ghd sit-ups // 15 meter overhead walking lunge med 70 kg (Jag körde med 60 då jag inte är tillräckligt stark ännu) // 15 meter handstand walk (måste göras unbroken, annars får man börja om från början).

Att gå 15 meter på händer är något jag kan göra ganska lätt, men att gå 15 meter på händer efter att ha kört ghd situps och walking lunges var något helt annat. En väldigt fin lärdom för mig.

Jag tog mig iaf igenom skiten på 20 minuter, inget jag är supernöjd med eftersom jag körde walking lunges på 60 kg och sög på handstand walken.

Med mig på passet hade jag Alex som på torsdag ska till Tjeckien och tävla i just Crossfit. Han är en imponerande atlet på alla sätt och vis och det var väldigt roligt för mig att få köra med honom. Hans blogg hittar ni här: http://www.alexanderelebro.se/

Vi körde på Crossfit Unique som ligger i Tyresö. Grym lokal och grym personal ;)

Walking lunges:

Citatet: ”Svett är fett som gråter”

Ghd situps:

Alex kör handstand walk. Unbroken!

Flex:

Innan woden körde vi 7 set hang power snatch. Jag failade på både 85 och 90, men här kör jag på 80. 90 har jag nog om jag får vara fräsch i kroppen.

Såhär pigg är man efter första dagen på förskolan

- 2014-08-26 -

 

 

Skönt att få svettas igen

- 2014-08-25 -

Det kändes riktigt bra idag. Jag körde 3 hang power snatch on the minute i 12 minuter. Jag körde första på 40 kg, andra på 50 och dom 10 sista på 60 kg. Jag börjar hitta position och balans, underbart!

Annars körde jag lite allt möjligt idag. Jag körde tex 6 set x 5 strikta pull-ups, 20×3 ghd situps, 300 dubbel unders och handstand som man aldrig kan bli för bra på.

Innan det körde körde jag 4 set av 8 burpee följt av 100 meter rodd. Explosivt, full fart, 100 %. Vila 2.30 mellan varje set.

Citatet: ”Om det är viktigt för dig kommer du hitta ett sätt, är det inte viktigt så kommer du hitta en ursäkt”

Uppsnappade frågor

- 2014-08-25 -

Har du någon bild från när du var yngre. Typ 12-13?

12 år, 171 cm lång och jävligt på gång =)

Helgens osmidigaste Hugo?

Jag frågade en tjej på krogen i Oslo om hon var gravid. Det var hon uppenbarligen tydligen inte!

Vad använder du för kosttillskott?

Jag kör protein, bcaa, omega 3, multivitamin kaplsar och magnesium.

Protein – tar jag för att bygga muskler. Våra muskler består av protein och genom att tillsätta extra protein (proteinpulver) så ökar jag proteinsyntesen i mina muskler och minskar proteinnedbrytningen. Protein går alldeles utmärkt att få i sig genom vanlig mat också, dock är det svårt att få i sig rätt mänga protein genom vanlig mat. Vill man bygga muskler och bli starkare så bör man få i sig ca 2g protein per kg kroppsvikt. Så jag bör alltså få i mig 160-170 g protein varje dag.

BCAA – Under mina pass belastar jag min kropp maximalt och för att mina muskler skall kunna återhämta sig ordentligt så dricker jag bcaa under och efter passen. Jag använder mig även av bcaa kapslar som jag tar mellan mina måltider. BCAA består av 3 aminosyror och eftersom det redan är uppdelat så tar kroppen upp det mycket fortare än om vi tex får i oss protein via kost eller via proteinpulver (kroppen måste då bryta ner innan den kan ta upp).

Omega 3- För att få i mig bra fetter som kroppen behöver. Omega 3 smörjer leder, lindrar inflammationer, vissa vill säga att omega 3 fetter även motverkar hjärtsjukdomar. Omega 3 kan man även få sig via fet fisk, ägg och gräsbetande djur.

Multivitamin kapslar – Vitaminer och mineraler som kroppen behöver. Har man underskott på vitaminer och mineraler så kan det leda till trötthet, yrsel osv. Det vill man ju inte =)

Magnesium – För bättre sömn och prestation.

Proteinpulvret jag använder är grymt och smakar underbart. Ni hittar det här:

Jag läste på Paulas blogg att ni vill ha ett till barn. Vad roligt! Vad vill du helst ha, en pojke eller en flicka?

Jag är kluven i den frågan. Ena sekunden vill jag ha en av varje, nästa ser jag två systrar som leker och tänker att det skulle kunna vara Molly och hennes syster. Det är så mysigt med tjejer på något sett. Får vi en grabb så kommer det ta 2 år innan han har 44 i skostorlek och dricker 14 liter mjölk i veckan. Det är väl charmigt det med antar jag. En av varje då!

Vad vill du att er nästa dotter/son skall heta?

Paula äger rättigheterna på vårt nästa barns namn. Men lyckas jag muta in ett namn så skulle det vara Lily respektive Jonted.

Hur ofta tränar du?

Det bli nog mellan 8-9 pass i veckan. Crossfit, löpning och tennis är det jag lägger min tid på.

Hur ser du på alkohol?

Alkohol är något jag har tagit avstånd från ganska rejält. Dels förstör jag min träning som jag inte har någon lust med, sedan vill jag tillbringa min fritid med min familj och att vara ute på klubb och sedan vara bakis dagen efter tar för mycket tid. Jag vill aldrig säga nej till Molly för att jag är bakis. Vid speciella tillfällen går jag gärna ut och har roligt, som tex nu i helgen. Men annars är det dåligt med både alkohol och dans nu för tiden.

Oslo by

- 2014-08-25 -

”Oslo och invigningsfest blir kul. Vi kan ta det ganska lugnt så orkar vi se lite av staden också”

Paula bara skrattade när jag sa det. Såhär i efterhand gjorde hon det med all rätt =)

Kul blev det, men lugnt blev det inte, haha. Rockdenim.com som höll i spakarna bjöd på en riktigt bra uppstyrd kväll med både förfest, klubbfest och efterfest. Mellan festerna blev vi eskorterade i bästa limo style och på efterfesten hade dom ställt upp grillar på terassen för alla som var hungriga. Det var en sån där kväll som var bra på alla sätt. Trevliga människor, bra musik, god dricka och för mig som är den rastlösa typen så passade det perfekt att kvällen var uppdelad på 3 olika ställen. Stort tack Rockdenim för en kul kväll.

Förutom att festa så åt vi också. Bl.a åt jag mitt livs dyraste pizza. 198 norska kronor för en capricciosa. Cashiiing.

 

 

stats