hugo rosas clean drink

Hugo Rosas clean drink

Hugo Rosas startade sin karriär som manlig bloggkändis och började sedan dejta kändisar. Men nu ligger hans fokus inte längre på att vara i rampljuset. Iallafall inte på samma sätt som tidigare. Hugo är fortfarande en offentlig person, men det han delar med sig av är inte längre skandaler eller kändisförhållanden utan sitt familjeliv och ett entreprenörskap som har tagit honom till toppen.

 

 

Clean drink – en funktionsdryck av Hugo och hans bror

Historien bakom Clean drink är lite rolig. Det hela började 2015 när det blev mer och mer populärt med funktionsdrycker, som är en typ av vitamin och energidryck för en aktiv livsstil. Det var Hugo och hans bror Sebastian Kvissberg som startade projektet. Sebastian har tidigare jobbat inom sälj och skulle sälja in produkten till både kunder och leverantörer, och Hugo skulle stå för marknadsföringen, speciellt i sociala medier.

 

 

En dryck som smakade medicin

De ville att drycken skulle vara så ren som möjligt, utan socker och andra smaktillsatser. De började testa olika recept men tyckte att alla smakade medicin, och var nästintill odrickbara. Men tillslut hittade de en smak som de gillade. Men i själv verket smakade den också medicin – bröderna hade bara vant sig efter allt provsmakande.

De beställde hundra pallar med drycken som sålde slut snabbt. Men problemet var att ingen ville köpa funktionsdrycken igen. Varför? Var frågan som Hugo och hans bror ställde sig. Sedan blev det klart för dem att drycken helt enkelt inte var god. Den smakade också medicin.

 

 

Skulle lägga ner Clean Drink

Hugo och Sebastian stod inför ett jobbigt vägskäl. Vad skulle de göra nu? Om en produkt blir ett fiasko är det oftare ännu svårare att lyckas, eftersom att den redan har ett dåligt rykte, till skillnad från en helt ny produkt. Och brödernas Clean drink hade minst sagt blivit ett fiasko. Snacket gick om att lägga ner hela verksamheten och se sig besegrade.

Men så blev det inte! Och tack och lov för det. Bröderna bestämde sig för att jobba och kämpa ännu hårdare för att ta fram en dryck som faktiskt var god. De tog sin lilla tid, men till slut som kom de fram till ett vinnande recept. De la mycket tid på att be om ursäkt till sina kunder och förklara hur det kom sig att drycken smakade så illa. Något som de flesta av kunderna tog emot med öppna armar.

 

 

Clean drink på 7-eleven och Pressbyrån

Efter ett tag så tog sig även funktionsdrycken Clean drink in på 7-eleven och Pressbyrån. Något som var ett stort mål för bröderna Hugo och Sebastian. Efter lanseringen i butik så har Clean drink blivit en favorit för många människor, speciellt de som tränar. Till och med fitnessbloggare konsumerar produkten. Från ett fiasko förvandlades Clean Drink till en succe. Hugo är en väldigt driftig person som inte viker ned sig i första taget.

 

 

Clean drink smaker

Det finns många smaker av Clean drink. Bland annat lingon, som är en väldigt svensk smak. Men det finns även ananas, exotiska frukter, hallon och smultron, friska bär, päron, passionsfrukt, cactus och lime, citron och lime och många fler. Det finns en smak för alla.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *