AllmäntCrossfit

Vill du sätta din första pull-up innan sommaren?

Då ska du titta på denna video:

Kommentarer

  1. Katarina

    Vad är skillnaden på pull up och chins? Trodde det där va chins och om man ändrar greppet är det pull up men kanske är tvärtom? Hehe

  2. ida

    Jag fixar 4 kippade med svart gummiband. Målet är att klara 5 vanliga innan året är slut. 5 kippade innan sommaren!

  3. Camilla

    Jag har klarat typ 8-10 st, minns inte exakt. MEN nu när jag inte tränat det regelbundet orkar jag knappt EN utan gummiband längre. Helt tappat styrkan :/ Har inte orkat börja om från början nu igen, slarvar bara med dem och slutar genast det är tungt. Växlar med chins som är mycket enklare.

  4. Nattis

    Klarade noll nu när jag började träna igen (gått upp i vikt samt tappat muskler är dålig kombo o blir bara jobbigare). Men när jag var i bra form klarade jag flera utan hjälper och det är SÅÅÅ kul.

    Klarade från början noll då, men körde många negativa (visst kallas dom så?), hoppa upp och dra sig sakta ner. Hoppa upp å håll emot på nedvägen.
    Samt en maskin som gymmet hade som hade samma funktion som gummibandets syfte, att förenkla o lätta kroppsvikten.

    Kul att du lägger ut lite inspo-filmer på ändå enkla övningar, så blir man lite pepp att komma åter i gamet!

  5. Rebecca

    Åh äntligen! Det är nämligen mitt mål innan sommaren att klara pullups, men jag känner mig så kass så detkänns värdelöst. Jag tränar ryggen väldigt mycket nu för att få upp styrkan. Men det känns som att anden inte hjälper mig tillräckligt, det känns så otroligt svagt av hela mig. Har du tips på hur man ska göra tekniken ? Toppenbra blogg 🙂

  6. Frida

    Skulle också vilja ha lite mer utförliga tips… Vilka andra övningar är bra för att träna de muskler som behövs för att irka? Är det bra att öva genom att hoppa upp och sen försöka ”hålla emot” på vägen ner? Vad ska man tänka på?

  7. Ela

    Noll…skulle du kunna ge lite mer beskrivning om hur man skall göra eller vad man skall tänka på?eller är det bara att ”dra upp sig? Eller hur kan man träna för att de muskelgrupperna stärks? Tack för en super blogg!!hälsningar från svenskfinland 🙂

×

Hugo Rosas

Hugo Rosas driver en av Sveriges största träningsbloggar inom Crossfit. Hugo har deltagit och vunnit flertalet tävlingar under sin Crossfitkarriär. Hugo Rosas är förutom crossfitatlet även författare, entreprenör och tvåbarnspappa till döttrarna Molly och Leonore.

För kontakt gällande samarbeten och annonsering, maila rosas.kvissberg@gmail.com.