CrossfitFamiljeliv

Uppvärmning för imorgon

Bästa sättet att bli bra på pull-ups. Gummiband! Ju starkare du blir, desto mindre motstånd väljer du på gummibandet.
Paula satte igång med sin pull-ups resa idag.

4 set x3 reps.

Innan hon körde pull-ups körde hon 2 min on och 2 min off intervaller. Man gasar alltså i 2 minuter och sedan vilar man 2 minuter. Ett väldigt effektivt sätt att förbättra sin kondition.

Paula körde 6 intervaller och det gjorde hon på en air bike. Haha. Jag ville inte säga något innan men air bike är jobbigare än att sitta i bilkö när man redan är sen till något.

Kroppen blir atackerad på ett sätt som den inte är van vid. Ju fortare du trampar, desto jobbigare blir det, såklart. Prova om ni har någon på gymmet.

Jag själv körde på med mitt egna. Jag lyfte massor av vikt, här 135kg.

Och här coachade Paula mig när jag gjorde massa minuten saker. Minuten saker betyder att jag varierar mellan olika övningar på olika minuter och gör ett visst antal reps per minut. När jag gjort klart mina reps väntar jag till nästa minut börjar och då går jag även vidare tills nästa övning. Solklart?

Och glöm inte: ”Det spelar ingen roll hur långsamt du springer, du kommer fortfarande att varva alla som sitter i soffan”

Kommentarer

  1. Diana

    Ah fy fan vad grym du är!! Vart helt tokimpad av den sista övningen! Måste visa den till Mr i huset och be han göra några, såg ju ascoolt ut. 😀

    Vad grym Paula är, heja Paula. Hon är verkligen på G.

  2. emelie

    kan inte du skriva ett inlägg om mjölksyra? hur det är för dig o allmänna tips? när jag styrketränar känner jag att mjölksyran kommer ganska snabbt, fastän jag är vältränad, jag känner att musklerna har mer att ge men det gör så ont pga syran, är den bara psykisk? alltså så länge man kan tänka bort den kan man köra på liksom. tänker att det borde vara ett mått på hur vältränad man är desto längre tid tills mjölksyran sätter in.. är det så?

×

Hugo Rosas

Hugo Rosas driver en av Sveriges största träningsbloggar inom Crossfit. Hugo har deltagit och vunnit flertalet tävlingar under sin Crossfitkarriär. Hugo Rosas är förutom crossfitatlet även författare, entreprenör och tvåbarnspappa till döttrarna Molly och Leonore.

För kontakt gällande samarbeten och annonsering, maila rosas.kvissberg@gmail.com.