AllmäntCrossfit

transformation tuesday

Jag gjorde min förändring för ungefär 5 år sedan. När gjorde du din?

Jag har nog alltid upplevts som ganska vältränad. Egentligen har jag inte gjort någonting särskilt för att vara vältränad, enbart hållit på med idrott sedan jag föddes typ. Eftersom jag alltid har hållit på med idrott så försvann inte alla mina muskler och konturer när jag la ner träningen. Jag tränade knappt någonting mellan 19 och 23år. Jag spelade lite hockey och hängde lite då och då på ett gym.

Jag har nog sagt det förut, men om målet är att tjäna mycket pengar, vara en bra förälder, vara duktig i skolan, eller att skaffa en välmående och funktionell kropp. Så måste man bestämma sig. Det går inte att ha halva foten inne och helt plötsligt tro att man ska kunna flyga som en örn.

Man måste vilja, man måste ha en plan, man måste ha roligt och man måste framförallt bestämma sig. Det gjorde jag dagen då jag började med crossfit. Jag sa, det här tycker jag är kul och det här ska jag bli bra på. För att bli bra på något så krävs prioriteringar. För mig var det ganska lätt att välja bort saker som ändå inte betydde något för mig.

Kvar fanns min familj, jobb och träning. En ganska bra kombo om ni frågar mig. Träningen har gjort mig ännu bättre på mitt arbete, träningen har gjort mig ännu mer målinriktad, träningen har gjort mig till en bättre man och träningen har gjort mig till en bättre pappa.

Skillnaden är också ganska avsevärd från att jag bestämde mig tills nu:

Första veckan med crossfit:

Idag med crossfit:

Crossfiten är en av dom bästa grejer som kommit in i mitt liv. Det finns inte en chans att jag kommer lägga ner träningen igen. Kanske att jag testar nya utmaningar, men att jag ska lägga ner kommer inte hända.

Sedan är det viktigt för mig att visa mina barn att en aktiv livsstil är en bra livsstil, förhoppningsvis blir dom smittade och kanske börjar ta egna initiativ till träning om ett par år. En stor dröm för mig är att kunna träna tillsammans med mina barn. Att kunna springa familjelopp och att kunna finnas där när motivationen tryter.

Kommentarer

  1. Josefina

    har barnen några idrottsaktiviteter eller planerar ni något för dem framöver? till exempel dans, knattefotboll eller dyl?

  2. Sandra Augustinson

    Jag tycker att du är så inspirerande! Tänk om alla tänkte som du med träning med sitt barn, att bara ta promenader kombinerat med lek, att svänga förbi lekplatsen innan man går hem, gå ut och leka med en boll, ja vad som helst under dagarna. Jag längtar tills jag kan börja gymma efter mitt sista sjukhusbesök! Jag älskar att gymma och älskar styrketräning eller att gå på pass där man får dansa 🙂 Träning gör mig så glad så nu vill jag bara sätta igång.

×

Hugo Rosas

Hugo Rosas driver en av Sveriges största träningsbloggar inom Crossfit. Hugo har deltagit och vunnit flertalet tävlingar under sin Crossfitkarriär. Hugo Rosas är förutom crossfitatlet även författare, entreprenör och tvåbarnspappa till döttrarna Molly och Leonore.

För kontakt gällande samarbeten och annonsering, maila rosas.kvissberg@gmail.com.