AllmäntCrossfitFamiljeliv

Träningsglädje

Två dagar av grym träning i bagaget.

Igår körde jag 2 pass, kroppen kändes fräsch och framförallt: Mina axlar börjar bli rörliga, den dagen trodde jag fan inte skulle komma.

Första passet igår körde jag olika typer av ryck. Först byggde jag upp till en tung 1a och kom upp till 95 kg utan några större konstigheter, sedan failade jag två gånger på 103 och efter det gick jag ner till 85 kg och körde ett upplägg som såg ut såhär:
Varje 30 sekunder i 7 minuter:
Ett ryck på 85 kg.

Efteråt tog jag en Nocco Persika och hängde med min team mates innan jag drog och jobbade.

Kvällspasset var mindre roligt. Intervaller och syraträning:
12-10-7-5-3
12 hang power clean + 15 kcal airbike
vila 1 min
10 hang power clean + 15 kcal airbike
vila 1 min
7 hang power clean + 15 kcal airbike
vila 1 min
5 hang power clean + 15 kcal airbike
vila 1 min
3 hang power clean + 15 kcal airbike

Sedan samma upplägg igen men med pushjerk och efter det samma upplägg igen men med clean&jerk.

Såhär såg det ut när vi körde 7 hang power clean och 15 kcal air bike:

Om ni kör mycket vanliga push-ups så kan ni prova att kombinera med denna. Vänd händerna, en mycket bra övning som jag starkt rekommenderar. Tänk på att ha kroppen spänd när ni kör.

Efter varje pass är det Bolt Hardcore som gäller. Ni kan läsa om Bolt här: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/bolt-hardcore-1125-g

Ikväll åker den här snyggingen till sin Morfar. Det betyder att mamma och pappa ska på dejt.

Kommentarer

×

Hugo Rosas

Hugo Rosas driver en av Sveriges största träningsbloggar inom Crossfit. Hugo har deltagit och vunnit flertalet tävlingar under sin Crossfitkarriär. Hugo Rosas är förutom crossfitatlet även författare, entreprenör och tvåbarnspappa till döttrarna Molly och Leonore.

För kontakt gällande samarbeten och annonsering, maila rosas.kvissberg@gmail.com.