Uncategorized

Status

Mår: Bra, men längtar efter att få äta. Periodiska fastan har varit jobbig ett par dagar. Jag tror det handlar om att jag valt att köra ätfönster mellan 10-18 istället för mellan 11:30-19:30. Det är skönt att få äta tidigt i och med att jag vill äta när jag tränar, men sista två timmarna innan jag lägger mig på kvällen är hemska när jag slutar äta vid 18.

Från idag kommer jag flytta fram ätfönstret så jag kan äta mitt sista mål vid 19:30. Det funkar bättre för mig.

Under fönstret äter jag det mesta. Inget socker, men annars försöker jag få i mig mycket fet mat. Fett har mycket kalorier och gör att jag inte tappar mitt underskott.

Upplevelsen hittills av periodisk fasta är positiv. Jag har inte tappat någon styrka, jag är tajtare i kroppen och jag känner mig fräschare.

Hur går det för er som kör?

Igår: Var det inte jobbigt att heta Hugo. Dom flesta av er vet säkert att jag älskar bilar. Så när Live IT bjöd in till event för att köra sportbilarnas sportbilar tog det inte jättelång tid innan jag tackade ja.

Det var t.om en större upplevelse än va jag hade trott. Så mycket kraft och så mycket adrenalin. Den bilen jag blev mest imponerad av var Porschen. Så snabb, men ändå mjuk och med baksäten för barnen. Dom andra var roliga, men inget för en familjepappa med golfbag, barn och träningsväska.

Tack Live IT för en superdag.

Sverige: Överraskade positivt på mig i premiären mot Sydkorea, stundtals spelade dom riktigt bra fotboll. Håller ni inte med?

Nu: Möte med ICA gruppen i solna. Vem vet, det kanske kommer en STOR nyhet snart 🤪

Glöm inte: Du är fin!

/Golfarn

Kommentarer

  1. Therese

    Hej! Undrar om du upplever att du är hungrigare än vanligt under ditt ätfönster? Har nyligen börjat med periodisk fasta och upplever att jag är väldigt hungrig under i stort sett hela ätfönstret, nästan så jag ibland känner att jag inte kan äta mig mätt, men kanske helt enkelt beror på att jag nyligen börjat.

  2. Mia

    Problemet sen jag började köra periodisk fasta är att det inte finns ork att träna. Tränar alltid på fm då jag enbart jobbar kväll och med noll mat sen kl 20 dagen innan så finns ingen kraft i min kropp på fm. 😏

  3. Nicole

    Ytters tveksam till Ica, bor i Umeå och att komma förbi pressbyrån är svårare än Ica. Hamnar clean på Ica då är jag ju fattig på någon vecka 😂 😂

    Skämt o sido, jag blir glad om den blir mer lättillgänglig men mitt konto säger att det är dumt.

  4. Emma W

    Det funkar super med 16:8 för mig! I veckorna har jag ätfönster 11-19 eftersom vi äter tidig lunch med barnen på jobbet. På helgerna blir det antingen 12-20 eller 13-21. Ibland fuskar jag lördag-söndag då jag unnar mig kvällsgott och frukost. Mitt sug på kvällarna har försvunnit, innan var jag alltid jättehungrig framemot läggdags men det är helt borta nu. Inte farligt hungrig på fm heller 😊 håller tummarna för clean till Ica 😍

  5. Frida

    Hej Hugo! Jag har varit sugen på att köra periodisk fasta men tränar intensivt 5-6 dagar i veckan och har därför varit tveksam till om jag ska pröva. Läst på nätet att folk som elitsatsar inte bör ge på detta. Förstår att du kanske är expert på detta men är ändå nyfiken på hur du ser på det? Hur mycket tränar du och hur känner du att periodisk fasta funkr gentemot din träning?

    1. Jennifer

      Frida, googla intermittent fasting bodybuilding så finns det massa bra info om folk som tränar på elitnivå och får bättre resultat av periodisk fasta.

×

Hugo Rosas

Hugo Rosas driver en av Sveriges största träningsbloggar inom Crossfit. Hugo har deltagit och vunnit flertalet tävlingar under sin Crossfitkarriär. Hugo Rosas är förutom crossfitatlet även författare, entreprenör och tvåbarnspappa till döttrarna Molly och Leonore.

För kontakt gällande samarbeten och annonsering, maila rosas.kvissberg@gmail.com.