AllmäntCrossfit

Motivationen tillbaka!

Så jävla skönt att vara tillbaka. Träningsglädjen har kommit tillbaka och nu har jag kört 3 pass på 3 dagar. Guld. Jag kommer köra på med ett pass om dagen så länge jag känner för det. Det viktigaste just nu är att jag fått tillbaka lite träningsglädje och motivation.

Under senaste månaden har jag självklart rört på mig. Jag sprang tex varje dag när jag var nere i Spanien. Däremot besökte jag inte den lokala crossfitboxen en enda gång och hade inte något som helst sug. Det närmsta jag kom styrketräning vår 100 armhävningar per dag som jag lyckades hålla i 3 dagar.

Igår körde jag en ganska rolig grej som ni kan prova (jag skriver även ner skalningsvarianter)

30-20-10
GHD sit-ups (skalning fällkniv alt vanliga sit-ups)
Toes To Bar (skalning dra upp knäna så högt upp ni kommer)
En riktig magdödare!!

Vila 10 min

Sedan 3 varv med 4 min vila mellan varven
400m skierg (skalning: 400 meter rodd, eller air bike)
så många Ring MU som möjligt (skalning: max antal pull-ups. Använd gummiband om det behövs)

Lycka till!

Kommentarer

  1. Mikaela Norén

    Kul att du lägger ut lite enklare övningar =) Är sugen på att börja träna igen (lääänge sedan) men detta passa kan jag ju köra med sambon 😀

×

Hugo Rosas

Hugo Rosas driver en av Sveriges största träningsbloggar inom Crossfit. Hugo har deltagit och vunnit flertalet tävlingar under sin Crossfitkarriär. Hugo Rosas är förutom crossfitatlet även författare, entreprenör och tvåbarnspappa till döttrarna Molly och Leonore.

För kontakt gällande samarbeten och annonsering, maila rosas.kvissberg@gmail.com.