Dagens frågaTräning & kost

Kostschema

Hallå, varför ska du köra kostschema? Helt enkelt för att det varit en lång vinter med mjuka konturer som följd 😜
Mitt mål är att vara lika stenhård som en staty av en grekisk Gud när temperaturen letar sig över 25 grader på baksidan av huset vid vårt exklusiva swimspa. Ambitionen är att grannarna ska kasta lystna blickar av 3 anledningar; bassängen, min drömlika kropp och att Paula lärt sig cykla utan stödhjul. 

Så, kostschema alltså. Jag har tagit hjälp av Ako Rahim som har en kropp som gör att en grekisk Gud ser ut som en Chicken NcNugget med extra dippsås i jämförelse. När man får kostscheman så är, eller ska dom i alla fall vara, anpassade efter dig som individ – vilka förutsättningar du har, hur ditt liv ser ut, vad du har för mål. Det är ingen bra idé att tänka att man ska ”sno” någon annans kostschema för ni kommer antagligen inte ha samma förutsättningar. Jag kommer köra i en månad och gå all in under den tiden. Det som gäller är ordentlig, bra mat men i reglerade mängder. Det jag kommer käka kommer huvudsakligen vara vitt kött (kyckling, fisk, kalkon) och kolhydrater i form av sötpotatis, långkornigt ris och kokt potatis. Sen kommer det bli en hel del äggvita och kvarg 😋

Kör du fortfarande periodisk fasta? Yes, den släpper jag inte. Tycker att jag överlag mår mycket bättre av den och blir inte ”slav under hungern” på samma sätt som förut. Har vant mig av vid att käka frukost helt till exempel och lunchen smakar alltid fantastisk när man väntat lystet på den. Mitt kostschema är anpassat efter min fasta så jag har fasta måltider inplanerade under mitt ätfönster mellan 12 och 20 på dagen.

 

Kommentarer

  1. Stronger Life

    hahaha alltså att läsa din blogg, det är så uppfriskande och härligt. Tycker bara att det är så synd om alla kvinnor som får så mycket skit om de skulle våga skriva ut ”jag vill vara snygg, vältränad och fit” men om du gör det så är det skoj, roligt, humor. Jag tycker ju att det är okej oavsett vad, kvinna eller man, vill man vara snygg så fine, be snygg, huvudsaken är att DU mår bra. Men alla tänker inte så och det är det som irriterar mig. Men men vet du vad, jag är glad för din skull. Kör på med Ako och lycka till, det kommer du lyckas med så enkelt med den beslutsamheten som du har.👍🏽

  2. Rebecka

    Jag måste fråga dig om periodisk fasta då jag tänkt börja med det… Vi säger att jag ska äta mellan timmarna 12 till kl 20. Men jag brukar oftast träna sena kvällar, alltså runt kl 21 till 22, hur gör jag då efter mitt gympass? För visst måste man få i sig mat efter ett träningspass?

    Tacksam för svar!! 😀

  3. J

    Jag förstår att du vill ha ultimata beachkroppen, men gå på diet i maj månad, hur tänker du, när alla härliga uteserveringar lockar med kall öl och sol?! 😋

×

Hugo Rosas

Hugo Rosas driver en av Sveriges största träningsbloggar inom Crossfit. Hugo har deltagit och vunnit flertalet tävlingar under sin Crossfitkarriär. Hugo Rosas är förutom crossfitatlet även författare, entreprenör och tvåbarnspappa till döttrarna Molly och Leonore.

För kontakt gällande samarbeten och annonsering, maila rosas.kvissberg@gmail.com.