SkojTräning & kost

Kostplan för garanterad viktnedgång

Många frågar mig om hur dom ska lägga upp kosten. Som ni vet är dieter skit, ni kommer hålla ut ett tag och sen halkar man tillbaka i gamla vanor. Bästa är att köra en långvarig förändring och fokusera mer på vilka bra saker man ska äta och inte så mycket på vilka dåliga saker man ska undvika. Men om ni ändå vill köra en intensiv diet tänkte jag tipsa om Leos favorit som hon kört ett tag nu. Så här kan en typisk dag se ut.

Frukost: Äggmacka och yoghurt. Skrapa av ägget och möla in det i en enda tugga i munnen. Medans du tuggar kan du kladda lite med fingrarna i yoghurten. Slicka lite på handen ibland så du får i dig en minimal mängd yoghurt och smeta ut resten på bordet. När det kommer till mackan fungerar brödet mest som en tallrik för smöret. Slicka av smöret och lämna brödet.

Mellanmål, förmiddag: Om du är ute och det är lite kallt får du mellis serverat rakt ner i munnen – snor innehåller salt och är konstigt nog rätt mättande. Är du inomhus kan du ta fem äpplen och gnaga ett litet bett på varje. Sen lägger du tillbaka dom i skålen.

Lunch: Här är du antagligen på jobbet (och inte föris) så titta på alla andra och käka det dom käkar, grupptryck är det bästa trycket. Äter du och din kollega samma grej? Plocka ändå lite från hans tallrik om det ser godare eller bara mer ut. Häll ut ett glas mjölk på bordet också. Om du tittar intensivt på det kanske du får i dig lite kalcium.

Mellanmål, eftermiddag: Rota igenom bilsätena och se om du hittar något fynd. Har du tur finns det ett kex insmulat in en stövel. Eller återuppta äpplet från i förmiddags om du vill ha något lättare.

Middag: Ha en balanserad tallrik med kolhydrater, protein och fett framför dig på bordet. Sitt sen och skrik rakt ut och slå besticken i borden. Gegga runt med gaffeln en stund och pilla i dig en ärta eller två. Res dig sen upp och gå iväg till någon underhållning. Du har varken tid eller lust att käka så här dags.

Mellanmål, kväll: Rota igenom hushållssoporna. I bästa fall hittar du en gammal macka som legat och saftat till sig bland annat skräp, gnag en stund på den innan smaken av sur mjölk tar över. Då slänger du tillbaka den och låter den marinera vidare.

Sen är dagen slut. Känner du dig fortfarande lite småsugen efter den här dagens mat kan du ta några klunkar skummigt vatten när du tar ditt kvällsbad eller kanske slicka på något metalliskt utomhus. Tänk kreativt!

Full fokus på smöret

Kommentarer

  1. Marion

    Jaaaaa total dog…. hahahahahhaha….uuuh vilka vältränade magmuskler gratis bara jag läste kostchemat 🙊🙈🙉

  2. Annika

    Haha! MYCKET hög igenkänning! Förutom att min 1-åring verkar fokusera på bananskal när han går igenom soporna. Mums!

×

Hugo Rosas

Hugo Rosas driver en av Sveriges största träningsbloggar inom Crossfit. Hugo har deltagit och vunnit flertalet tävlingar under sin Crossfitkarriär. Hugo Rosas är förutom crossfitatlet även författare, entreprenör och tvåbarnspappa till döttrarna Molly och Leonore.

För kontakt gällande samarbeten och annonsering, maila rosas.kvissberg@gmail.com.