AllmäntTräning & kost

It’s a PR

Man blir så jävla glad när 120kg flyger upp som en sista repetition i en wod. PR it is!

Jag hade två superkvinnor att sparras mot idag. Woden vi körde såg ut såhär:

var 3e minut i 23 minuter. Alltså 8 set av:

400 meter löpning
10 boxhopp över
1 clean (cleanen skall vara utmanade, men man får inte faila) Jag valde att sätta PR istället =)

Innan

Efter

Kommentarer

  1. Johanna

    Hej!
    Jag undrar lite hur du tänker kring muskelgrupper. Du kör ju ganska mycket all-around träning varje dag. Jag kör bodypump ganska ofta, många repitioner, inte mycket vikt och ganska intensivt. Varje muskelgrupp jobbas ungefär 5min, hela passet är 55min. För att få mitt liv att gå ihop går jag på detta mån, tis, ons. Även cx (core-träning i 30min) på tisdagar och torsdagar. Helgen brukar jag spendera i löparskorna. Tror du det påverkar min träning att inte vila muskelgrupperna emellan passen?
    Tacksam för svar!

  2. undrar

    Halloj!
    Jag försöker ändra kosten till mig och mitt barn (tack vare att se din o paulas transformation!) Och undrar hur ni äter, kan tänka mig att ni inte äter mycket skit men jag tänker typ olja och sånt? Har skaffat kokosolja nu och dumpat rapsoljan. Olika frön och nötter (chia) har tagit plats i skafferiet, jag märker redan en skillnad i energinivån hos oss. Har du tips på andra småsaker man kan ändra hemma, för det gör ju skillnad! Kram på er

×

Hugo Rosas

Hugo Rosas driver en av Sveriges största träningsbloggar inom Crossfit. Hugo har deltagit och vunnit flertalet tävlingar under sin Crossfitkarriär. Hugo Rosas är förutom crossfitatlet även författare, entreprenör och tvåbarnspappa till döttrarna Molly och Leonore.

För kontakt gällande samarbeten och annonsering, maila rosas.kvissberg@gmail.com.