Allmänt

Hello Summer

Det finns några saker i mitt liv som är riktigt bra just nu

– Vintern är över. Vilket betyder att jag sparar ungefär 10 minuter i tjafs och 10 minuter i påklädning varje morgon när jag gör i ordning Molly. Att bara kunna dra på henne en tröja och ett par byxor och sedan dra är fan magiskt.

– Om lite mer än en vecka sitter jag i en bil på väg till ner till Spanien. Det är jag och Paulas plastpappa som bilar ner, vi gjorde samma resa förra året och det gick bra. Han klagade iofs rätt mycket på att jag bara sov och aldrig körde bilen. Jag får väl se till att hänga lite mer bakom ratten denna gång.

– Det tog ett pass och sedan kom träningsmotivationen tillbaka. Jag har bestämt mig, jag kommer gasa ett år till och det känns jävligt bra. Med tanke på hur bra mina paralett hspu kändes igår så känns allt ännu bättre.

 

– Alla som kör efter min bok och tycker att den är grym. Jag trodde hela tiden på min ide om att hålla en enkelhet och ha snabba men intensiva pass med egen kroppsvikt. Nu har verkligen många fattat grejen och det gör mig glad. Hur svårt ska det vara? Öppna bokenm vecka 1 och sedan är det bara att börja gnugga. Det finns inga bortförklaringar, allt står ju. Är det någon övning som är oklar så scannar man bara QR koden och då ramlar man in på mitt youtube konto. Varför väntar man med att börja träna? Det är bara att sätta igång för f*n. Köp den: http://www.adlibris.com/se/bok/superkroppen-trana-2-manader-med-hugo-rosas-9789163611858

Hello summer:

P6151088

P6151086

P6151083

Kommentarer

  1. Amanda

    Det är sååå roligt att träna med den!
    Går in på fjärde veckan nu 🙂
    Liiite kritik vill jag dock ge.. (Om man får) övningarna är inte i ordning efter hur passen kommer, eller i bokstavs ordning. Så tar en liten stund att hitta dom.
    Annars GRYM.

  2. cecilia

    Har precis börjat träna efter din bok. Toppenbra! Har alltid amatör-tränat men tappade bort det totalt efter en lång tids sjukdom, jobbig graviditet och nu småbarnsår. Men jag vet att jag mår bättre av träning 🙂 Tack för en enkel bok! Lätt att bara dra ut och göra de flesta övningar under en barnvagnspromenad eller hemma i vardagsrummet när bebis leker (okej stackars grannarna som får lyssna på hoppandet i golvet). Skitbra helt enkelt!

  3. Amanda - thenewstrongme

    Vad roligt att du kommer köra på 1 år till! Skönt att ha kommit fram till ett beslut som känn bra också gissar jag =)

    Jag kör v 2 i boken den här veckan oh jag gillar det. Det är helt annan träning än jag brukar köra och den golvar mig verkligen. Med andra ord vet jag att träningen tar sjukt bra och jag kommer få ett grymt flås av de här 8 veckorna =D

  4. Katarina

    Hej Hugo! Har en fråga angående din bok. Måste man köpa träningsredskap att träna med, eller är det endast med ens egna kroppsvikt? Skulle du rekommendera den som start efter en förlossning (alltså när kroppen är redo) eller är den för ”tuff”?
    Vänligen, Kattis

    1. Hugo Rosas
      Hugo Rosas

      Hej,

      Jag kan verkligen rekommendera den. Fysisk form spelar egentligen ingen roll då passar är uppbyggda för att man kör efter sin förmåga. KRam

    2. Hugo Rosas
      Hugo Rosas

      Hej,

      Jag kan verkligen rekommendera den. Fysisk form spelar egentligen ingen roll då passar är uppbyggda för att man kör efter sin förmåga. KRam

×

Hugo Rosas

Hugo Rosas driver en av Sveriges största träningsbloggar inom Crossfit. Hugo har deltagit och vunnit flertalet tävlingar under sin Crossfitkarriär. Hugo Rosas är förutom crossfitatlet även författare, entreprenör och tvåbarnspappa till döttrarna Molly och Leonore.

För kontakt gällande samarbeten och annonsering, maila rosas.kvissberg@gmail.com.