AllmäntsuperkroppenTräning & kost

Bra träningstips

Ett bra sätt att bli starkare, uthålligare och bättre är att köra övningar på ”minuten”.

Det innebär att man går till tex gymmet och bestämmer sig innan för vilka 6 övningar man skall köra.

Sedan delar man upp dom här 6 övningarna i kanske tre olika Emoms ”every minute, on minute”.

Låt säga att jag vill köra armhävningar och air squats. Då gör jag 10 armhävningar minut 1 och 20 air squats minut två i ca 10 minuter. Det är ett mycket bra sätt att även hålla träningen effektiv och ha maximal förbränning.

Jag har många sådana träningspass i min bok. Kanske för sent att köpa julklapp, men ett bra sätt att börja det nya året på? Ni hittar boken HÄR!

Mitt pass idag såg ut såhär:

På minuten i 10 minuter:
– 5 muscle-ups
– 10 handstand push-ups

Sedan i par. Detta är också en rolig grej att köra med en kompis:
Så många burpees som möjligt på 6 minuter. När den ena kör så vilar den andra. Jag och Numi kom upp i 150 burpees på 6 minuter. Tar ni oss?

Efter det körde vi samma sak med thrusters, endast skivstång som vikt. Där kom vi upp i 214 thrusters på 6 minuter.

Och formen:

pc230283-1

pc230322-1

Kommentarer

  1. Daniel

    Tjena hugo, läser din bok och har blivit sjukt inspirerad av den och har börjat tagit tag i träningen nu på riktigt!
    Har bara en undran och de är vad du använder för kosttillskott?
    Vad kör du för proteinpulver, kör du någon pwo?

    Tacksam för svar.

×

Hugo Rosas

Hugo Rosas driver en av Sveriges största träningsbloggar inom Crossfit. Hugo har deltagit och vunnit flertalet tävlingar under sin Crossfitkarriär. Hugo Rosas är förutom crossfitatlet även författare, entreprenör och tvåbarnspappa till döttrarna Molly och Leonore.

För kontakt gällande samarbeten och annonsering, maila rosas.kvissberg@gmail.com.