Hugo Rosas

Hugo Rosas

Annons

Började dagen med ett PR i front squat

Det var inte snyggt. Med vad fan gör det när det är PR =) 140 kg på stången:

Grattis till mig själv. Kul, grattis och tack!

Annars gick jag upp 05:15 idag. Träningen började 06:30, men jag ville att kroppen skulle vara vaken när passet började så jag gick upp lite tidigare för att dra ut muskler och leder. Lättare sagt än gjort, jag höll på att somna på mattan och min kropp ville allt annat än att samarbeta. Ni vet när man drar upp till fjällen och åker skidor? första dagen i backen? och dagen efter vaknar man som 50% invalid pga träningvärk? Lite så kändes det..

Till slut kom jag igång och träningen gick bra. Jag började med 6 set front squat:

– Första 3 på 80kg, sedan 3 på 90kg, 3 på 100 kg, 2 på 110, 2 på 120, 2 på 130 och en etta på 140 kg.
Sedan hang squat snatch:
– Första 3 på 40 kg, 3 på 50, 3 på 50, 2 på 60, 2 på 70 och en etta på 75.

Efter det rodd intervaller på 25 sekunder gånger 10. Rodden börjar även den bli bättre och jag har hittat tekniken, men mycket kvar såklart!

Citat på det: ”Om du har en sån dag när det känns som du har massor av vikt på axlarna. Gör squats” 

Denna använder jag för att öka rörligheten i mina axlar och bröstrygg. Jag lägger mig på ”Wäjben” så att den hamnar mellan skuldrorna och sedan har jag vikter i händerna som gör att jag stretchar ut axlar samtidigt som jag trycker fram bröstryggen. Detta funkar även med en flaska. Låt fantasin jobba!

Kommentarer
Hugo Rosas

Kommentera

  1. Angelica

    Du hade vart så glad över ett tips här. Jag får ont i ena knät när jag tränar. Har du några övningar man kan göra som inte belastar knäna så hårt? Vad jag har förstått så verkar det vara ett väldigt vanligt problem.

    Älskar dina träningsinlägg för övrigt. Jag blir både taggad och inspirerad till att pusha mig själv lite extra. grymt!

Annons